Friday, December 3, 2010

Ezdiani: My Long Lost Childhood Bestfriend

Kalian pernah ada sahabat sewaktu kecil tak? Sahabat yg semasa kecil dulu merupakan teman berlari-lari dan bermain-main riang? Alangkah indahnya jika persahabatan itu masih berkekalan sehingga hari ini kan? Ok la, pagi ni sy nak menceritakan perihal sahabat zaman kanak-kanak sy dulu. Ezdiani namanya atau panggilan manjanya, Anek. Kenapa sy mahu bercerita tentangnya? Kerana sy sesungguhnya sgt excited setelah berjaya utk keep in touch dgnnya kembali dan berbual panjang dgnnya melalui FB chat petang semalam.
Sy dan Anek mengenali antara satu sama lain semenjak sy berada dalam darjah 3 dan dia berada dalam darjah 2 di sekolah rendah. Masa kecil-kecil dulu, tak kira waktu, kami selalu bermain bersama-sama dgn sahabat yg lain di padang depan rumah kami. Antara permainan yg kami selalu main adalah spt galah panjang, rounders dan lompat gelung. Sewaktu kecil, Anek selalu sakit-sakit dan dia sebetulnya kurang lincah dari adik-adiknya yg lain. Kami agak rapat dan persahabatan kami berlarutan sehinggalah ketika sy di tingkatan 1 dan dia masih lagi dalam darjah 6 di Convent Bukit Nanas. Namun begitu, setelah berjaya dgn cemerlang dlm UPSRnya, Anek berpindah masuk ke sekolah berasrama penuh. Semenjak dari itu, kami terus terputus hubungan hinggalah baru-baru ini dimana kami berjaya bertemu kembali dalam laman sosial FB. Gembira di hati hanya Tuhan sahaja yg tahu bila mana kami dapat bertemu kembali. Apa tidaknya, after 13 years! Syukur Anek masih mengenali sy. Alhamdulillah, usaha sy menjejakinya akhirnya berhasil. Thank you Allah! Tak sabar nak jumpa dgnnya pada cuti Awal Muharam nanti. Pasti macam-macam cerita yg akan kami bualkan nanti.. Berikut adalah antara bait-bait chatting yg sempat sy copy bukti bahawa kami sgt merindui antara satu sama lain.
Faradilla Elinda Ghazali:
since aku dpt keep in touch ngn kau blk
and get to know about ur blog
setiap hari aku baca update kau
sume entry kau aku dah baca
berjam-jam lamanya
sbb bagi aku, itu je caranya utk aku get to know anek aku yg dulu..
Ezd Airaniez:
fara...
serius aku nak nangis terharu ni
patutla rmai kwn2 sayang kat ko
celebrate besday ko..
untungnya dorg kawan ngan ko
13 thn aku lost ko
wah..ruginya
:(
Faradilla Elinda Ghazali:
eh jgn la ckp mcm tu
aku bersahabat dgn org lillahi taala
same goes to u
dats why aku put some effort utk cari kau blk
:)
nasib kau knl aku lg
Ezd Airaniez:
Subhanallah..cptla hr selasa
jumpa ko..
serius aku peluk2 ko
huhu

Tak sabarnye nak sampai ke hari Selasa ni. Jumpa Anek, yeay~ Mudah-mudahan ukhuwah dan persahabatan kami kembali erat seperti dulu. Aminn..

Nur Ezdiani Binti Shukran Jamil

2 comments:

  1. http://airaniezlife.blogspot.com/2010/12/long-last-childhood-friendship.html

    Nah,aku balas balik kat blog aku. Hihi..Thanks Dear kerana post ni utk aku. Still terharu. Lagi2 part *chatting* yg ko copy tu...huhu..♥

    ReplyDelete
  2. thanks anek! takmo la terharu dah.. aku syg kamo selalu okie.. forever~

    ReplyDelete