Wednesday, November 17, 2010

Triple Happiness.. :) :) :)

Salam semua! Malam ini adalah malam raya. Malam aidiladha yg penuh keberkatan..dan malam ini juga sebenarnya telah membawa tiga kali ganda kegembiraan buat sy! Alhamdulillah. Jom sy cerita..
 
At last..back home in Semenyih! About a month time rasanya dah tak balik. Since pakatan merajuk dgn mama perihal issue malas-nak-sebut dah tu.. Sy sampai rumah mama about 10.30 pm. Saing dgn nyanya. Cuak rasanya nak melangkahkan kaki masuk ke dalam rumah. Macam mana la reaction mama agaknya. Marah lagi ke dia? Papa sy tahu dia tak ada. Sure dia pergi takbir raya punya. 

Setibanya di muka pintu, saya memberikan salam. Mama tengah tgk tv dgn adik rupanya. Mama pandang sy, ada segaris senyuman di wajahnya. Lega hati sy. Lantas sy segera bersalaman dgn mama dan mencium pipinya. Owh, rindunya pada mama.. Tp sy tahu mama lebih lagi merindui sy. Thank you Allah! Usai melepaskan rindu, sy terus ke bilik utk meletakkan bagasi. Terkejut sy sejurus membuka pintu bilik bila mana sy lihat ianya dlm keadaan kemas dan bersih. Cadar juga telah diganti baru. Rangka katil dan drawer yg tertanggal sisinya juga telah dibaiki. Seingat sy, sy meninggalkan bilik ini dulu dalam keadaan huru hara. Tilam terbogel, rak solek berhabuk *tanda protes kononnya*. Hmm..ini mesti kerja papa. Tetiba sy merasa sebak. Sungguh kedua ibu bapa sy ini sebenarnya sgt sayangkan sy walau bagaimana marah sekalipun mereka. Alangkah berdosanya sy. "Mama, papa..ila mintak maaf.." Apapun, syukur mrk sudah tidak marahkan sy lagi.. :)

Dats my mama.. Sgt syg padanya!
Selesai mandi dan isyak, sy duduk di ruang tamu belakang utk menonton tv. Tiba-tiba adik memberitahu sy yg dia berjaya mendapat tawaran dari UiTM utk menyambung pengajian di peringkat Diploma dalam jurusan Pentadbiran Awam. Syukur Alhamdulillah. Gembira sungguh sy mendengarnya. Sememangnya itu minat adik dr sekolah. Segala subjek yg berkaitan dgn hafalan ni dia suka. Nampaknya sy dan adik sama-sama dapat melanjutkan pelajaran serentak di universiti yg sama walaupun pd peringkat yg berbeza. Patutlah mama nampak gembira je. Terima kasih Allah! Terima kasih di atas kurniaanMu.. InsyaAllah sy akan berusaha dgn tekun sekali supaya bisa menjadi inspirasi serta tauladan yg baik buat adik kesayangan sy itu. :)
Introducing..my lil brother bear. Comel kan? Ade sesape nk jadi adik ipar sy? Sila submit borang ye..

Jam 1.45 pagi, sy kembali ke bilik sesudah selesai menggosok baju..*maklumla, esok pagi nak raya..* Sebelum nak bertinta ni, sy berguling-guling sebentar di atas katil. Tup tup.. Sy menerima satu sms dari seorang sahabat yg telah berlaku sedikit salah faham di antara kami. Sungguh sy terkejut menerima sms drpdnya sbb slps isyak td ada juga terdetik dihati sy utk melakukan perkara yg sama. *malunya rasa bila mana sahabat sy itu terlebih dahulu memohon maaf..* Apapun sy sgt bersyukur! Kini kekeruhan itu telah dijernihkan kembali dan ukhuwah juga telah kembali bertaut. Alhamdulillah. Terima kasih sekali lg Ya Allah! Moga semakin bertambah kasih syg antara kami.. :)

Dats the triple happiness yg sy maksudkan. Alhamdulillah..terasa bahagia sangat malam ni. Mudah-mudahan kebahagiaan ini berpanjangan. :) Nampaknya sang pelangi sudah kembali menyemarakkan warnanya. Membawa pergi sang hujan dgn hikmahNya. Aminn~ Ok la. Selamat Hari Raya Aidiladha semua!

No comments:

Post a Comment